0

Nå er det kun to dager igjen til jeg skal veies og måles, håper på nedgang i både vekt og mål :D Idag var jeg i middag hos svigers, ble servert stek. Ikke det værste iforhold til kalorier og jeg spiste en "liten" porsjon, mindre enn hva jeg gjorde før ihvertfall. Kunne nesten ikke være uhøflig å takke nei til dessert så tok en liten kule med is. Jeg skal tillate meg litt mer kalorier på lørdagene men siden det ikke er fullt en uke siden jeg begynnte så ville jeg være litt forsiktig idag. Dagens kaloriinntak er nå på 1160 kcal så jeg skal straks kose meg med jordbær + litt vaniljesaus :D Imorgen blir første trening, ut i løypa med langrennski. 40 min med langrenn forbrenner litt over 300 kcal så det er bare å få på seg skiene mens det er snø!!

2

Idag ble det havregryn til frokost, viktig å variere måltidene litt så man ikke blir lei. Jeg har egentlig ikke tenkt til å være supernøye med å veie maten osv, klarer å se ca på øyemålet men nå i starten kan det være greit. Veide opp 40 gram havregryn som er en "liten skål", husk at havregryn metter godt. Jeg bruker kun skummet melk, den har minst kcal og smaker lett og friskt. Havregryn uten noe søtt er for meg ikke spiselig, sukker er selvfølgelig uaktuelt så her ble det to ss splenda (47 kcal). Hele måltidet kom da på ca 285 kcal, da regnet jeg med 2,5 dl skummet melk. Kjempegodt, enkelt og mettende!

9

Dagens middag ble fullkornspita med kyllingfile, salat og litt ekstra lett rømme. Utrooolig godt, friskt og ikke minst sunt! Jeg satte egentlig på 2 pitabrød til meg selv, men et mettet mer en nok. Et fullkornspita inneholder ca 180 kcal, så det passer perfekt til både middag, lunsj og kvelds. Hele middagsmåltidet med ekstra lett rømme og ketchup uten tilsatt sukker hadde ca 400 kcal, noe som er ganske magert til middag å være. Jeg laget masse ekstra salat så det skal jeg pakke ned i en av de søte rosa "lunsj" boksene mine så har jeg til imorgen, bare å være opp litt kylling eller noe annet godt til :D

5

Noen ganger er det litt vanskelig og vite hva man bør handle når man er i butikken, jeg syns ihvertfall det. Har googlet litt og funnet masse inspirasjon. Det jeg alltid pleier å ha i skapet er: Fullkornspitabrød (kjempegode), epler, knekkebrød, riskaker, kokt skinke pålegg og kyllingfile. Idag skal jeg handle inn litt ekstra som tunfisk, rødløk, speltlomper og spinat!

Hva er dine "må ha" i skapet?













7

Dag 3 med min nye livsstil og det går faktisk veldig bra. Dagens frokost ble to riskaker + to kokte egg, med kun 240 kcal. Men jeg kan legge til ca 100 kcal da jeg drakk et stort glass 100 % naturlig juice til. Til morningen idag snikveide jeg meg og vekten sto på 83,6!! Har helt sikkert ikke gått ned 1,4 kg men det nye kostholdet har sikkert gjort meg lettere på en måte :D Gleder meg veldig til første offesielle veiedag som er til mandagen!











Velkommen til min blogg! Jeg er en jente i 20-årene som har lagt på meg endel de siste årene, og har nå endelig bestemt meg for å ta tak i det før det går for langt. Følg min vei til "my perfect self". Jeg skal ned fra 85 kg til 65kg, så jeg har hele 20 store å jobbe med! Follow on Bloglovin


Siste innlegg



Bloggdesign








hits