4

Vekten er fortsatt på vei nedover, selv om jeg kun går ned 300-600 gram i uken. Jeg holder meg fortsatt til en viss menge kalorier om dagen men i helgene gjelder ikke reglene, og det fungerer veldig bra for meg. Mitt første store mål er jo å komme ned på 79, da vanker det en premie til noen tusen av min kjære ♥ Mitt andre delmål er 70 kilo, da skal jeg bestille meg noen bikinier fra VS :D




2

Det var først igår jeg la merke til at jeg faktisk har gått ned noen kg, og det føles veldig veldig bra! Fikk også høre det fra en veninne! Nå som jeg føler jeg har fått tatt tilbake "kontrollen" på kostholdet mitt tillater jeg meg faktisk litt godt i ny og ne. Så lenge jeg holder meg under 1600 kcal om dagen er alt lov, men jeg vil ikke gå sulten så det er viktig og fordele kaloriene fornuftig. Og jeg har blitt enig med meg selv at det er helt ok å kun gå ned 0,5 kg i uken, alt er bedre enn vektøkning :D

0

Her kommer mål og vekt for 14 januar, litt sent. Vekten hadde ikke endret seg så veldig mye, men har gått ned noen cm på både overarmer og lår :D Skal fortsette i god stil fremover også. Litt dårlig tid til oppdatering her nå, men lover å komme sterkere tilbake!

 

Vekt: 82,3 (ned 400 gram, nesten en halv kg)

Høyde: 1.73 cm

Midje: 86 CM

Overarm: 30 CM (Ned 3 cm)

Hofter: 100 CM

Lår: 59 CM (Ned 2 cm)

BMI: 27,50

6

Dag 11 med min nye livsstil og det går fortsatt bra :D Hadde min første "utskjeielse" i forigårds, men jeg holdt meg alikevel under 1600 kcal den dagen. Skjeiet ut med kinamat, ris, karrisaus og vårruler. Spise også to små ruter av 70% mørk sjokolade. Kan man kalle det utskjeielser når man ikke har overstiget dagens kcal inntak? Kanskje ikke såå ille likevel :D

Syns alle skal huske at det faktisk er lov med utskjeielser i ny og ne, man kan ikke gi opp av den grunn. Et sunt måltid gjør deg ikke sunn, slik som et usunt måltid gjør deg ikke usunn! Kun 3 dager igjen til min 2 veiing og måling, spennende!

5

Jeg har fått endel spørsmål om hva jeg spiser iløpet av dagen, så under har jeg laget en liten liste med mat. Det varierer selvfølgelig fra dag til dag og noen ganger prøver jeg noe helt nytt også! Jeg holder meg til under 1600 kcal om dagen, men en annen bør kanskje ha mindre eller mer for å gå riktig ned i vekt.

 

Havregryn med skummet melk og splenda.

Fullkornspasta med f.eks magerost bacon + kylling.

Fullkornspita med kylling og salat + ekstra lett rømme.

Pastasalat, salat og fullkornspasta.

Knekkebrød med pålegg, kokt skinke, kalkunpålegg eller magerost bacon.

Pitapizza, fullkornspita med tomat, agurk, pepper, skinke og ekstra lett gulost.

 

 

Kom gjerne med deres "diett" favoritter :D

7

 

Vekt: 82,7 KG (-2,3 kg fra forrige uke)

Høyde: 1.73 cm

Midje: 86 CM

Overarm: 33 CM

Hofter: 100 CM

Lår: 61 CM

BMI: 27,64

 

Kostholdsendringen min virker! Jeg har gått ned over 2 kg på en uke uten og ha spist vondt mat eller gått sulten, helt fantastisk :D Faktisk så har jeg hatt problemer med å få i meg tilstrekklig med kalorier, men hvem bryr seg når resultatene kommer så raskt?! Nå vet jeg ihvertfall at jeg kan unne meg litt ekstra uten at det går utover vektnedgangen, for meg så er 0,5-1 kg ned i uken nok! Jeg kommer sikkert ikke til å fortsette å gå ned 2 kg i uken, det er nok bare nå i starten.

Les vekt og mål fra 1 jan her.

0

 

7

To wasa husmann knekkebrød med magerost bacon + en kopp te med noen dråper vanilje stevia = 150 kcal. Så godt, lett og kalorifattig. Enkel frokost, lunsj eller kveldsmat! Imorgen skal jeg veies og måles igjen, å vis jeg tørr kommer det før og etter bilder fra start dagen. Sikkert ikke veldig mye forskjell, men er litt gøy å dokumentere vær eneste uke :D

0

Nå er det kun to dager igjen til jeg skal veies og måles, håper på nedgang i både vekt og mål :D Idag var jeg i middag hos svigers, ble servert stek. Ikke det værste iforhold til kalorier og jeg spiste en "liten" porsjon, mindre enn hva jeg gjorde før ihvertfall. Kunne nesten ikke være uhøflig å takke nei til dessert så tok en liten kule med is. Jeg skal tillate meg litt mer kalorier på lørdagene men siden det ikke er fullt en uke siden jeg begynnte så ville jeg være litt forsiktig idag. Dagens kaloriinntak er nå på 1160 kcal så jeg skal straks kose meg med jordbær + litt vaniljesaus :D Imorgen blir første trening, ut i løypa med langrennski. 40 min med langrenn forbrenner litt over 300 kcal så det er bare å få på seg skiene mens det er snø!!

2

Idag ble det havregryn til frokost, viktig å variere måltidene litt så man ikke blir lei. Jeg har egentlig ikke tenkt til å være supernøye med å veie maten osv, klarer å se ca på øyemålet men nå i starten kan det være greit. Veide opp 40 gram havregryn som er en "liten skål", husk at havregryn metter godt. Jeg bruker kun skummet melk, den har minst kcal og smaker lett og friskt. Havregryn uten noe søtt er for meg ikke spiselig, sukker er selvfølgelig uaktuelt så her ble det to ss splenda (47 kcal). Hele måltidet kom da på ca 285 kcal, da regnet jeg med 2,5 dl skummet melk. Kjempegodt, enkelt og mettende!

9

Dagens middag ble fullkornspita med kyllingfile, salat og litt ekstra lett rømme. Utrooolig godt, friskt og ikke minst sunt! Jeg satte egentlig på 2 pitabrød til meg selv, men et mettet mer en nok. Et fullkornspita inneholder ca 180 kcal, så det passer perfekt til både middag, lunsj og kvelds. Hele middagsmåltidet med ekstra lett rømme og ketchup uten tilsatt sukker hadde ca 400 kcal, noe som er ganske magert til middag å være. Jeg laget masse ekstra salat så det skal jeg pakke ned i en av de søte rosa "lunsj" boksene mine så har jeg til imorgen, bare å være opp litt kylling eller noe annet godt til :D

5

Noen ganger er det litt vanskelig og vite hva man bør handle når man er i butikken, jeg syns ihvertfall det. Har googlet litt og funnet masse inspirasjon. Det jeg alltid pleier å ha i skapet er: Fullkornspitabrød (kjempegode), epler, knekkebrød, riskaker, kokt skinke pålegg og kyllingfile. Idag skal jeg handle inn litt ekstra som tunfisk, rødløk, speltlomper og spinat!

Hva er dine "må ha" i skapet?













7

Dag 3 med min nye livsstil og det går faktisk veldig bra. Dagens frokost ble to riskaker + to kokte egg, med kun 240 kcal. Men jeg kan legge til ca 100 kcal da jeg drakk et stort glass 100 % naturlig juice til. Til morningen idag snikveide jeg meg og vekten sto på 83,6!! Har helt sikkert ikke gått ned 1,4 kg men det nye kostholdet har sikkert gjort meg lettere på en måte :D Gleder meg veldig til første offesielle veiedag som er til mandagen!



3

Dag 2 er snart over og her kommer en liten oversikt over dagens måltider. Jeg har ikke hatt veldig matlyst idag og orket omtrent ikke mer en halvparten av middagen min, det er helt sikkert fordi magesekken har krympet? eller blitt vant til mindre mat? Det er bare en fordel for min del :-) Jeg har ikke kommet igang med trening enda, men imorgen skal jeg ut å kjøpe nye langrennski så da blir det nok noen treningsturer. Ellers er planen og komme meg på treningssenteret helst 3-4 dager i uken, hadde ikke skadet med 5-6 dager men jeg begynner rolig så jeg ikke blir lei :-)

 

Dagens måltider:

Frokost: To egg, to kokte skinke skiver, tomat og valnøtter.

Lunsj: 1 Banan

Middag: Villris, grillet kylling uten skinn og casheynøtter.

Kvelds: Blå druer og 1 pære.

Dagens kaloriinnhold er på ca 1200 når man regner med at jeg har drukket litt juice (100% naturlig).

 



bmi

2

Body Mass Index (BMI) (eller kroppsmasseindeks) er en formel som indikerer om en person er er over- eller undervektig eller har normal vekt. Formelen er ikke helt eksakt. BMI-verdien for kroppsbyggere og personer med tung benbygning kan ha en BMI verdi på over 25 uten å være overvektige. BMI skiller heller ikke mellom kroppsfett og muskler. For å få en helt korrekt indikasjon måles fettinnholdet i blodet.

Min nåværende BMI: 28,41

Målet er og ligge som normalvektig, 20-24,9.

BMIVektklasse
<18,5 Undervektig
20-24,9 Normal vekt
25,0-29,9 Overvektig
>30 Fedme
35-39,9 Fedme, klasse II
>40

Fedme, klasse III

0

Follow my blog with Bloglovin

Fra nå av kan du enkelt få med deg de nye innleggene og holde deg oppdatert ved å følge bloggen med bloglovin. Klikk på linken over.

4

Det er dag 2 i min nye livsstil og det går fortsatt veldig bra. Frokosten idag bestod av to kokte egg, to kokt skinke skiver som jeg stekte, tre skiver tomat og ca 6 valnøtter. Hele måltidet er på ca 422 kcal hvor 210 kcal er bare fra valnøttene!! Men nøtter er sunt og ca en håndfull om dagen skal være bra :) Drakk også et glass juice av eple og granateple som skal være 100% naturlig. Prøver og holde fokuset på ren mat og ikke kaloriene men er greit å ha litt oversikt uansett.

Er det flere som har satt seg mål i å ende vekt eller livsstil som nyttårsforsett?

 




6

Da kommer første vekt og mål oversikt. Litt skummelt å legge ut men jeg holder meg jo forløpig anonym. Ut ifra hva jeg har spist idag har jeg fått i meg rundt 850 kcal, noe som er litt for lite. For at jeg skal gå ned ca 1 kg i uken bør jeg ligge på 1600 kcal om dagen. Men siden det var nyttårsaften igår ble jeg sittende veldig lenge oppe og sto ikke opp før 3 tiden idag. Jeg venter med kroppsbilde til neste uke, tar et idag og et neste uke så får vi se om det er noen endringer etter første uken med clean eating!

 

Vekt og mål 1 januar:

Vekt: 85 KG

Høyde: 1.73 cm

Midje: 87 - 89 CM

Overarm: 34 CM

Hofter: 103 CM

Lår: 63 CM

BMI: 28.41

22


















Velkommen til min blogg! Jeg er en jente i 20-årene som har lagt på meg endel de siste årene, og har nå endelig bestemt meg for å ta tak i det før det går for langt. Følg min vei til "my perfect self". Jeg skal ned fra 85 kg til 65kg, så jeg har hele 20 store å jobbe med! Follow on Bloglovin


Siste innlegg



Bloggdesign








hits