4

Vekten er fortsatt p vei nedover, selv om jeg kun gr ned 300-600 gram i uken. Jeg holder meg fortsatt til en viss menge kalorier om dagen men i helgene gjelder ikke reglene, og det fungerer veldig bra for meg. Mitt frste store ml er jo komme ned p 79, da vanker det en premie til noen tusen av min kjre ♥ Mitt andre delml er 70 kilo, da skal jeg bestille meg noen bikinier fra VS :D




2

Det var frst igr jeg la merke til at jeg faktisk har gtt ned noen kg, og det fles veldig veldig bra! Fikk ogs hre det fra en veninne! N som jeg fler jeg har ftt tatt tilbake "kontrollen" p kostholdet mitt tillater jeg meg faktisk litt godt i ny og ne. S lenge jeg holder meg under 1600 kcal om dagen er alt lov, men jeg vil ikke g sulten s det er viktig og fordele kaloriene fornuftig. Og jeg har blitt enig med meg selv at det er helt ok kun g ned 0,5 kg i uken, alt er bedre enn vektkning :D

0

Her kommer ml og vekt for 14 januar, litt sent. Vekten hadde ikke endret seg s veldig mye, men har gtt ned noen cm p bde overarmer og lr :D Skal fortsette i god stil fremover ogs. Litt drlig tid til oppdatering her n, men lover komme sterkere tilbake!

Vekt: 82,3 (ned 400 gram, nesten en halv kg)

Hyde: 1.73 cm

Midje: 86 CM

Overarm: 30 CM (Ned 3 cm)

Hofter: 100 CM

Lr: 59 CM (Ned 2 cm)

BMI: 27,50

6

Dag 11 med min nye livsstil og det gr fortsatt bra :D Hadde min frste "utskjeielse" i forigrds, men jeg holdt meg alikevel under 1600 kcal den dagen. Skjeiet ut med kinamat, ris, karrisaus og vrruler. Spise ogs to sm ruter av 70% mrk sjokolade. Kan man kalle det utskjeielser nr man ikke har overstiget dagens kcal inntak? Kanskje ikke s ille likevel :D

Syns alle skal huske at det faktisk er lov med utskjeielser i ny og ne, man kan ikke gi opp av den grunn. Et sunt mltid gjr deg ikke sunn, slik som et usunt mltid gjr deg ikke usunn! Kun 3 dager igjen til min 2 veiing og mling, spennende!

5

Jeg har ftt endel sprsml om hva jeg spiser ilpet av dagen, s under har jeg laget en liten liste med mat. Det varierer selvflgelig fra dag til dag og noen ganger prver jeg noe helt nytt ogs! Jeg holder meg til under 1600 kcal om dagen, men en annen br kanskje ha mindre eller mer for g riktig ned i vekt.

Havregryn med skummet melk og splenda.

Fullkornspasta med f.eks magerost bacon + kylling.

Fullkornspita med kylling og salat + ekstra lett rmme.

Pastasalat, salat og fullkornspasta.

Knekkebrd med plegg, kokt skinke, kalkunplegg eller magerost bacon.

Pitapizza, fullkornspita med tomat, agurk, pepper, skinke og ekstra lett gulost.

Kom gjerne med deres "diett" favoritter :D

7

Vekt: 82,7 KG (-2,3 kg fra forrige uke)

Hyde: 1.73 cm

Midje: 86 CM

Overarm: 33 CM

Hofter: 100 CM

Lr: 61 CM

BMI: 27,64

Kostholdsendringen min virker! Jeg har gtt ned over 2 kg p en uke uten og ha spist vondt mat eller gtt sulten, helt fantastisk :D Faktisk s har jeg hatt problemer med f i meg tilstrekklig med kalorier, men hvem bryr seg nr resultatene kommer s raskt?! N vet jeg ihvertfall at jeg kan unne meg litt ekstra uten at det gr utover vektnedgangen, for meg s er 0,5-1 kg ned i uken nok! Jeg kommer sikkert ikke til fortsette g ned 2 kg i uken, det er nok bare n i starten.

Les vekt og ml fra 1 jan her.

0

7

To wasa husmann knekkebrd med magerost bacon + en kopp te med noen drper vanilje stevia = 150 kcal. S godt, lett og kalorifattig. Enkel frokost, lunsj eller kveldsmat! Imorgen skal jeg veies og mles igjen, vis jeg trr kommer det fr og etter bilder fra start dagen. Sikkert ikke veldig mye forskjell, men er litt gy dokumentere vr eneste uke :D

0

N er det kun to dager igjen til jeg skal veies og mles, hper p nedgang i bde vekt og ml :D Idag var jeg i middag hos svigers, ble servert stek. Ikke det vrste iforhold til kalorier og jeg spiste en "liten" porsjon, mindre enn hva jeg gjorde fr ihvertfall. Kunne nesten ikke vre uhflig takke nei til dessert s tok en liten kule med is. Jeg skal tillate meg litt mer kalorier p lrdagene men siden det ikke er fullt en uke siden jeg begynnte s ville jeg vre litt forsiktig idag. Dagens kaloriinntak er n p 1160 kcal s jeg skal straks kose meg med jordbr + litt vaniljesaus :D Imorgen blir frste trening, ut i lypa med langrennski. 40 min med langrenn forbrenner litt over 300 kcal s det er bare f p seg skiene mens det er sn!!

2

Idag ble det havregryn til frokost, viktig variere mltidene litt s man ikke blir lei. Jeg har egentlig ikke tenkt til vre supernye med veie maten osv, klarer se ca p yemlet men n i starten kan det vre greit. Veide opp 40 gram havregryn som er en "liten skl", husk at havregryn metter godt. Jeg bruker kun skummet melk, den har minst kcal og smaker lett og friskt. Havregryn uten noe stt er for meg ikke spiselig, sukker er selvflgelig uaktuelt s her ble det to ss splenda (47 kcal). Hele mltidet kom da p ca 285 kcal, da regnet jeg med 2,5 dl skummet melk. Kjempegodt, enkelt og mettende!

9

Dagens middag ble fullkornspita med kyllingfile, salat og litt ekstra lett rmme. Utrooolig godt, friskt og ikke minst sunt! Jeg satte egentlig p 2 pitabrd til meg selv, men et mettet mer en nok. Et fullkornspita inneholder ca 180 kcal, s det passer perfekt til bde middag, lunsj og kvelds. Hele middagsmltidet med ekstra lett rmme og ketchup uten tilsatt sukker hadde ca 400 kcal, noe som er ganske magert til middag vre. Jeg laget masse ekstra salat s det skal jeg pakke ned i en av de ste rosa "lunsj" boksene mine s har jeg til imorgen, bare vre opp litt kylling eller noe annet godt til :D

5

Noen ganger er det litt vanskelig og vite hva man br handle nr man er i butikken, jeg syns ihvertfall det. Har googlet litt og funnet masse inspirasjon. Det jeg alltid pleier ha i skapet er: Fullkornspitabrd (kjempegode), epler, knekkebrd, riskaker, kokt skinke plegg og kyllingfile. Idag skal jeg handle inn litt ekstra som tunfisk, rdlk, speltlomper og spinat!

Hva er dine "m ha" i skapet?













7

Dag 3 med min nye livsstil og det gr faktisk veldig bra. Dagens frokost ble to riskaker + to kokte egg, med kun 240 kcal. Men jeg kan legge til ca 100 kcal da jeg drakk et stort glass 100 % naturlig juice til. Til morningen idag snikveide jeg meg og vekten sto p 83,6!! Har helt sikkert ikke gtt ned 1,4 kg men det nye kostholdet har sikkert gjort meg lettere p en mte :D Gleder meg veldig til frste offesielle veiedag som er til mandagen!



3

Dag 2 er snart over og her kommer en liten oversikt over dagens mltider. Jeg har ikke hatt veldig matlyst idag og orket omtrent ikke mer en halvparten av middagen min, det er helt sikkert fordi magesekken har krympet? eller blitt vant til mindre mat? Det er bare en fordel for min del :-) Jeg har ikke kommet igang med trening enda, men imorgen skal jeg ut kjpe nye langrennski s da blir det nok noen treningsturer. Ellers er planen og komme meg p treningssenteret helst 3-4 dager i uken, hadde ikke skadet med 5-6 dager men jeg begynner rolig s jeg ikke blir lei :-)

Dagens mltider:

Frokost: To egg, to kokte skinke skiver, tomat og valntter.

Lunsj: 1 Banan

Middag: Villris, grillet kylling uten skinn og casheyntter.

Kvelds: Bl druer og 1 pre.

Dagens kaloriinnhold er p ca 1200 nr man regner med at jeg har drukket litt juice (100% naturlig).



bmi

2

Body Mass Index (BMI) (eller kroppsmasseindeks) er en formel som indikerer om en person er er over- eller undervektig eller har normal vekt. Formelen er ikke helt eksakt. BMI-verdien for kroppsbyggere og personer med tung benbygning kan ha en BMI verdi p over 25 uten vre overvektige. BMI skiller heller ikke mellom kroppsfett og muskler. For f en helt korrekt indikasjon mles fettinnholdet i blodet.

Min nvrende BMI: 28,41

Mlet er og ligge som normalvektig, 20-24,9.

BMIVektklasse
<18,5 Undervektig
20-24,9 Normal vekt
25,0-29,9 Overvektig
>30 Fedme
35-39,9 Fedme, klasse II
>40

Fedme, klasse III

0

Follow my blog with Bloglovin

Fra n av kan du enkelt f med deg de nye innleggene og holde deg oppdatert ved flge bloggen med bloglovin. Klikk p linken over.

4

Det er dag 2 i min nye livsstil og det gr fortsatt veldig bra. Frokosten idag bestod av to kokte egg, to kokt skinke skiver som jeg stekte, tre skiver tomat og ca 6 valntter. Hele mltidet er p ca 422 kcal hvor 210 kcal er bare fra valnttene!! Men ntter er sunt og ca en hndfull om dagen skal vre bra :) Drakk ogs et glass juice av eple og granateple som skal vre 100% naturlig. Prver og holde fokuset p ren mat og ikke kaloriene men er greit ha litt oversikt uansett.

Er det flere som har satt seg ml i ende vekt eller livsstil som nyttrsforsett?




6

Da kommer frste vekt og ml oversikt. Litt skummelt legge ut men jeg holder meg jo forlpig anonym. Ut ifra hva jeg har spist idag har jeg ftt i meg rundt 850 kcal, noe som er litt for lite. For at jeg skal g ned ca 1 kg i uken br jeg ligge p 1600 kcal om dagen. Men siden det var nyttrsaften igr ble jeg sittende veldig lenge oppe og sto ikke opp fr 3 tiden idag. Jeg venter med kroppsbilde til neste uke, tar et idag og et neste uke s fr vi se om det er noen endringer etter frste uken med clean eating!

Vekt og ml 1 januar:

Vekt: 85 KG

Hyde: 1.73 cm

Midje: 87 - 89 CM

Overarm: 34 CM

Hofter: 103 CM

Lr: 63 CM

BMI: 28.41

22


















Velkommen til min blogg! Jeg er en jente i 20-rene som har lagt p meg endel de siste rene, og har n endelig bestemt meg for ta tak i det fr det gr for langt. Flg min vei til "my perfect self". Jeg skal ned fra 85 kg til 65kg, s jeg har hele 20 store jobbe med! Follow on Bloglovin


Siste innlegg



Bloggdesign








hits